Istoria plicului şi legendele originei acestuia.
Niciodată nu v-aţi gîndit de unde provin plicurile? Căci totuşi mult timp în urmă nu existau plicuri, ci era doar hîrtia pe care expediatorul o împăturea şi o sigila cu ceară pentru ca desfacerea conţinutului să fie imposibilă. După care scrisoarea era expediată prin curieri de poştă.
După sursele istorice plicul a apărut pentru prima oară în secolul XVIII. Pentru prima dată acestea au apărut în vînzare la vitrinele vînzătorului Brighton. Aceste plicuri reprezentau pachete pentru scrisori de diferite mărimi. Desigur acele plicuri difereu cu mult de acestea contemporane, insă era un lucru de neănlocuit.
În lume există o mulţime de legende frumoase de faptul cum a apărtut plicul. Una din ele enţionează că plicurile au apărut pentru femeile vînturatice, care mergeau la odihnă pe litoral şi cu ajutorul scrisorilor comunicau cu amanţii. Astfel mesajele trimise amanţilor, după parerea damelor, rămînea în taină, după cum desfacerea neobservată a plicului era imposibilă. Însă curiozitatea anonimilor de a afla conţinutul scrisorilor a crescut, astfel peste o perioadă de timp deschiderea scrisorilor a devenit un lucru posibil şi neobservat. Mai tăîrziu Napoleon în Franţa a deschis un birou pentru urmărirea după corespondenţă. Şi lui acest lucru i-a reuşit după cum această procedură o cunoşteau doar lucrătorii acestui birou, care s-au arătat a fi maiştri iscusiţi la deschiderea plicurilor neobservat. Nici o urmă de spargere pe plicuri nu a fost urmărită.
Să ne întoarcem la isotoria aparăţiei plicului. Primul cadou primit de lumea întreagă a fost de la Marea Britanie care se datează cu 6 mai 1840 şi constituie primul timbru poştal. Însă acest cadou nu a fost limitat doar cu invenţie, ci şi cu plata pentru toate expedierile poştale. În aceeaşi perioadă a fost lansat şi plicul similar celuia pe care îl folosim actualmente. Autorul cestora a fost William Mulready – un pictor excelent ale acelor timpuri şi un membru al Academiei de Arte Frumoase din Londra. Primul plic cu aplicarea timbrului a fost ilustrat şi numit în cinstea lui.
„Plicurile Mulready” erau de două culori, nerge – mai scumpe şi albastre- mai ieftine. Şi nimeni nu s-a gîndit atunci că peste un timp oarecare plicurile vor fi de gamă coloristică foarte diversă, începînd de la culorile calde pînă la cele mai strigătoare.
Acuma plicurile sunt nu numai de diferite culori, ci şi forme şi design. Acestea reflectă stilul propriu companiei. Pe faţa plicurilor se aplică diferite imagini şi ilustraţii. Cu ajutorul lor au loc diferite promoţii. Asupra stilului plicurilor contemporane lucrează numeroşi designeri şi marketologi ale întreprinderilor nu numai din Moldova, ci şi în întreaga lume. Dacă compania speră la o popularitate avansată aceasta nu se va trece fără expedierea plicurilor cu conţinut de reklamă sau promoţional.
În Moldova puteţi alege orice tip de plic din online magazinul nostru all4office.md.
Aşteptăm cu nerăbdare comenzile Dumneavoastră.